søndag 23. februar 2014

Kreativ søndag med ungene

Igår hadde mannen i huset (Ja du leste rett MANNEN) søkt på perler *** på google.
Og da jeg kom hjem fra jobb så var han helt gira på å fortelle meg at han hadde kommet over en blogg med masse kreative og hverdagslige påfunn med barna.

Måtte selvfølgelig ta en titt idag jeg også. Og jammen ble det ikke en kreativ søndag her i huset.
Vi prøvde oss på Elise's perleskål. og her er resultatet :

Startet med at Emilie plukket ut de fargene hun ønsket å bruke.
Deretter smurte vi en ramekin (eller annen form for ildfast bolle etc) med olje slik at det blir lettere å få de løs når de er ferdige. Dekk hele bunnen og kanten med perler.


Stekes i 200*C ca 10min.
Husk god ventilasjon/lufting da det kan komme en del avgasser.
La det ferdige resultatet få avskjøle seg i formen før du tar det ut. Gjerne ved et åpent vindu eller ute.


Snu eller løsne forsiktig kantene.   Her er Emilie's første perleskål ferdig!

2 kommentarer:

  1. hurra! du har vunnet inne hos meg :)
    JIPPI!

    ta en titt inne hos meg og se :)
    fortsatt fin søndag!
    klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hurra hurra!!!! Nå ble jeg kjempe glad!
      Gleder meg masse til boken kommer!
      Tusen takk fine fabelaktige Maia!
      Klem ❤️

      Slett

Takk for at du tar deg tid å legger igjen spor på min blogg! Ønsker deg en fin dag videre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...