torsdag 27. februar 2014

Babyshower-Looking back

2012-2013 var babyboom år. Syntes det poppet ut unger rundt meg overalt. Og med dette så var det jo selvfølgelig også Babyshowers.

Tenkte jeg bare skulle vise litt av hva vi gjorde ut av det. Dette er altså ikke min shower, men hva jeg bidro med.

Jeg lagde Manuela's Express Vanilla Cupcakes fylt med syltetøy og bær.
For å lage hull midt i cupcakes'en brukte jeg rett og slett en kjerneutsikker til eple.





Noen av cupcakesene som ikke kom med på bildet hadde jeg pyntet med Angel Feather Icing. Også fra boken Manuela's "Just Sweet".
Sukkerpastalokkene stakk jeg ut med maisboks som jeg hadde fjernet både toppen og bunnen på.
Lokkene som ser ut som knapper er pyntet med mintpastiller også er føttene og de glinsene lokkene sprayet med Mist Spray. Pearl og Baby Blue.
Pass på å ha litt god avstand fra det du skal spraye og selve boksen. Og har du mulighet så gjør det gjerne ute. Jeg hadde glinsende kjøkkenbord i et par måneder etter prosjektet.


Gave følger jo også med. Det ble en gigantisk bleiekake siden vi var to som skulle gi. Tror jeg kjøpte godt over 5 pk bleier.
Newborn bleiene på toppen og litt større under. Lagde roser av små vaskekluter og stappet inn sokker, smokk, bamser og rangler.

Oppskrift på bleiekake:
Jeg brukte kakeformer som form. Bygde nederste lag først ved å rulle bleiene og fylle formen rundt og rundt. Når formen var helt full så festet jeg hyssing rundt. Så fortsatte jeg å bygge rundt på utsiden. (Her er alt ettersom hvor stor kake du skal ha.)
Når du har riktig str og fått festet ytterste kanten rundt med hyssing så kan du starte med neste etasje. Samme opplegg som tidligere. kakeform og fest. siden forrige ble bygd ut så kan du bruke samme form som sist men denne gangen uten å legge til flere etter at du har tatt ut formen. Legg dette laget oppå den første. Så bare fortsetter du helt helt til du har ønsket høyde. Blir mindre og mindre str på formene jo høyere du kommer.
Avslutt med å feste silkebånd rundt og fest på evt pynt.

OBS OBS! Husk å starte med å legge den nederste etasjen på et brett eller lignende ellers får du problemer med å løfte opp kaken senere.

Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid å legger igjen spor på min blogg! Ønsker deg en fin dag videre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...