fredag 14. februar 2014

Karneval

Igjen var det tid for årets karneval. Tror nesten mor i huset gleder seg mer å dresse opp barnet enn barnet selv.
Her i huset prøver vi med dyrekostymer frem til den alderen der de så og si bestemt sier de vil være prinsesser eller feer.


Maya og hennes første karneval. Hva skal hun være? Jeg er av typen som normalt vis planlegger flere
uker eller måneder i forveien. Ting skal være gjennomført og det skal se bra ut. Men denne perioden har det skjedd så mye og den merkede karnevalsdatoen ble bare nærmere og nærmere dags dato. Det gikk ikke opp for meg før en uke før.  Det var planlagt hyttetur i helgen, så da forsvant 3 dager.
Desperat søkte jeg på nettet og kom over oppskriften til Margot Stevens med nettsiden Ravelry. 

Bilde lånt fra Margot Stevens

Dette skulle Maya være! Så kom neste spørsmål. 
Hvordan skulle jeg rekke å handle + strikke denne kostymen? 
Kjente jeg begynte å bli litt varm i trøya. Ble raskt noen meldinger og telefoner til (barnas) farmorpå Sørlandet på torsdag ettermiddag. Hun er racer med strikkepinnene, men hun leser ikke oppskrifter og kan heller ikke lese oppskrifter. Rekker hun å strikke ferdig+poste+være sikker på at den kommer frem før torsdag (idag)?????

Jeg trengte en back up plan.... 

Fredag reiste vi mot Lillehammer. Allerede ved Lygna fikk jeg melding om at luen var ferdig. Men hun satt igjen med for lite garn til resten i forhold til oppskriften. Så deler av turen gikk med på at jeg måtte lese/tyde og oversette oppskiften på telefon. ( jeg er i strikkestadiet for dummies...) så dette tok tid. 
Lørdag fikk jeg nytt bilde. Drakten var ferdig og var postet. Mandag morgen lå den allerede godt plantet nedi postkassen vår. Godt jobba farmor!



Må være den herligste kostymen vi har hatt i huset. Fikk så masse skryt i barnehagen også. Synd det ble for varmt for henne å gå lenge med det inne. 
Tenkte faktisk på å stappe bomull i et par nylonstrømper som jeg skulle feste på ryggen hennes. For da kunne hun være edderkopp når hun tok av sauekjolen sin. Men det ble bare ved tanken. Uansett så virker det som hun hadde en fantastisk dag. De hadde pyntet opp barnehagen. Så skulle de over på hovedhuset og ha feiring sammen før de skulle slå katten ut av sekken. 


Jeg husker emilie var bie det første året. Deretter var hun marihøne. Vi gikk glipp av det tredje året. Så ville hun være tingeling. Det året ble det hjemmelaget kostyme. 
Så kom denne prinsessen til slutt det siste året. Da fikk hun lov å ha på seg Belle kjolen vi hadde kjøpt i Disneyland. Det var så stas ❤️




2 kommentarer:

Takk for at du tar deg tid å legger igjen spor på min blogg! Ønsker deg en fin dag videre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...