søndag 23. februar 2014

Dette er Maya

Idag tenkte jeg å fortelle litt om minstemann i familien.
Maya 2 år ++måneder.
Hun sprer masse glede og ikke en dag her hjemme er kjedelig!



Hun er familiens mest rutinerte frøken og temperament som få har.
Hun kan være min mest kosete lille gullklump til å skape kaos og hodebry for alle i huset.

Men tenkte jeg skulle scoope inn i et spesielt punkt. Maya's temperament.
Fra hun var 6 måneder så har alltid frustrasjon og sinne resultert i flyvende gjenstander.
Leker, bøker, bleier, bestikk, kopper...you name it.
Husker på flyreisen vår da hun var litt over ett år og hun ikke fikk kniven min da vi skulle spise. Hun viste tydelig hvor misfornøyd hun var med mamma's valg.
Jeg rakk heldigvis å ta fra henne gaffelen før den eventuelt hadde havnet i hodet på mannen i sete 32c...
Jeg måtte løfte hele spisebrettet ettersom hun prøvde å gripe etter noe annet å kaste og endte med å få kjøttstykket hun hadde i munnen rett i fanget mitt!  Noe måtte jo havne ett eller annet sted.



Igår ble konsekvensene desverre større....

Med Ipaden i hånden ville Maya absolutt inn på storesøsters rom, men pga høy lyd fra sangappen   så fikk hun ikke lov. Dette endte med at Maya med all sin makt prøvde å skvise og dytte seg inn mens storesøster på den andre siden av døren dyttet alt hun maktet og kunne.
Maya tapte kampen. Skrik, tårer, hyl og et par tramp så kunne jeg se ipaden min sveve gjennom lufta i slow motion.
Coveret landet vel en halv meter fra ipaden. og hele skjermen var sprukket.



Det er virkelig ikke billig å ha en 2 åring i huset!

ps: hun får vanligvis ikke lov å springe rundt med ipaden de gangene hun får låne altså. Men ett eller annet skjedde igår.....*sukk*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid å legger igjen spor på min blogg! Ønsker deg en fin dag videre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...