torsdag 10. mai 2012

Maling. Det å velge riktig farge

da har vi kommet til det steget hvor vi skal bestemme oss for hvilke farger vi skal ha på veggene.
Huset kommer med gipsplater til veggene. så jeg takker for alle tips om hvordan jeg kan få fine skjøter på platene. husker jeg leste i ett forum om noen remser...

Å male en vegg eller to er sikkert helt greit,men å male ett helt hus innvendig frister ikke akkurat. Heldigvis har jeg en super søster som skal hjelpe meg litt. Var ikke akkurat hipp hurra fra pipa hennes heller men... jo fler vi er jo fortere går det. Så takk til Sølvi og Katrine som også med glede ville hjelpe til.

Jeg går får maling fra Beckers. Skal jeg ha lik farge i gang soverom og stue?
Emilie sitt rom blir helt sikkert i antikkhvit eller eggehvit med en gammelrosa vegg.
Er litt fristet til å ha en vegg i stua ved spisebordet eller veggen bak sengen med tapet.
Anne Marie fra Hogstadvika.blogspot.com anbefalte meg å gå får en hvit vegg uten gultoner i stuen. Hun har lik farge på sofaen som meg og jeg er veldig redd for at den vil bli veldig gul i feil veggfarge.
så stuen blir i hvitoner.

Hva med gang og kjøkken?
Skal ha lyse grå fliser i gangen og det grå gulvet mitt på kjøkkenet. vil det bli veldig feil å gå for gråhvit farge?
Luksusproblem....

Får legge meg i tenkeboksen en natt. Må få bestilt maling snart slik at jeg har det klart og kan begynne å male når vi får nøkkelen.

Klem
Annie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid å legger igjen spor på min blogg! Ønsker deg en fin dag videre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...