mandag 7. mai 2012

Fliser og gulv

Tidligere denne uken var jeg på maxbo og bestilte sponplater som skal ligge klart på tomta.
Disse skal bli heist opp i 2. etg før de heiser opp taket. Da slipper vi i senere tid å bære opp 53 sponplater fra 1. til 2. etg. og risikere ødelagte gulv, trapper og tak.

Etter at platene var bestilt gikk turen til Right Price Tiles.Jammen var ikke salg her også gitt.
Her skulle jeg finne fliser til bad og gulvet i gangen.
De hadde bare en pall igjen av den veggflisen jeg skulle ha til badet. Og de var usikkre på når de fikk inn neste bestilling. Så for å være på den sikre siden så bestilte jeg veggfliser. Men disse må hentes i løpet av uken.

Jeg gikk for store avlange hvite fliser 30x90 som dette(bildet er lånt)
De heter Blanco Brillo





I dusj hjørnet blir det glassbyggerstein og mosaikk fliser fra veggen og ned til og med gulvet i hjørnet. 
Resten av baderomsgulvet blir i grått. Har ikke bestemt meg om det blir avlange eller kvadratiske.
Hva syns du?




Det vanskligste var valg av gulv. Det stod lenge mellom parkett eller laminat.
Lys eikeparkett ettstavs eller laminat i gråtoner også ettstavs der du også kan kjenne "tremønsteret" stod lenge som førstevalg
Til slutt falt valget på vinylstaver faktisk.
Det var helt tilfeldig at jeg kom over disse.

36 pakker er kjøpt og betalt. Snille var de også som lot meg få prute litt på prisen OG låne lageret dems til lagring
Bare håpe på at jeg ikke kommer til å angre.



2 kommentarer:

  1. Hei Annie! Så fin blogg du har! Spennende å lese om husbygging og valg av materialer og sånt :) Jeg synes du har valgt veldig lekre fliser og et utrolig flott gulv! Og glassbyggerstein og mosaikkfliser er jo også veldig fint! Du har god smak :)
    Tenker på gulvfliser; kanskje det er lettere å rengjøre større fliser enn mindre, ift færre fuger? Det blir nok uansett fint om det er kvadratiske eller avlange.

    Hilsen Ann Merete :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Ann Merete.
      følger bloggen din også. masse spennende. får så mye inspirasjon og lyst til å prøve alt!
      fortsatt veldig usikker på gulvflisene. selgeren mente at jeg ikke kunne velge de store ...ett eller annet med vinkelen ned mot sluket. må bare se an når jeg kommer inn i huset. men tenker også om det blir for mange forskjellige formater hvis jeg har avlange veggfliser,mosaikk og kvadratiske gulvfliser... menmen...vi ender alltids opp med det ene eller andre. veldig fornøyd med flisevalget selv. liker lyse farger. er nok litt pysete på den fronten. skal nok inn på bloggen din oftere fremover for å se om jeg finner noen tips til å bruke her hjemme.
      Vi snakkes

      Slett

Takk for at du tar deg tid å legger igjen spor på min blogg! Ønsker deg en fin dag videre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...