søndag 21. oktober 2012

Første bursdagen

Maya fylte ett år i September og vi hadde en liten feiring for henne.
Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på den nye trenden med cupcakes og kake trekt med sukkerfondant.
Her ble resultatet.
Hello Kitty kake og Cupcakes med sjokoladefrosting.


Oppskrift på muffins/cupcakes

Ingredienser:
3egg
3 1/2 dlsukker
225 gmargarin
2 dlmelk
5 dlhvetemel
3 tsbakepulver
3 tsvaniljesukker

Fremgangsmåte:
1. Egg og sukker vispes til eggedosis.
2. Smøret smeltes, ha i melken.
3. Det tørre blandes og tilsettes i eggedosisen vekselvis sammen med melkeblandingen.
4. Stekes på 180 °C i ca. 20 min.

Sjokoladefrosting

Her har jeg brukt brukt Condifa sin 54% sjokolade.
Litt etter øyemål.
Smeltet Sjokolade i vannbad.
Pisket smør og melis til en smørkrem og blandet inn sjokoladen.
Pisket krem med litt vanilje i egen bolle og blandet det med smørkremen.
Voila! veldig godt!






4 kommentarer:

  1. så flotte ...flink er du!

    klem tone

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! neste prosjekt blir å lage konfekt og sjokoladetrøffler :)

      Slett
  2. Er du sikker på at det er du som har lagd Hello Kitty kaka?

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid å legger igjen spor på min blogg! Ønsker deg en fin dag videre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...