fredag 11. april 2014

Oppskrift Lakse~tartar

Dagens oppskrift er deilig laksetartar med permasanchip.

Jeg elsker laks. Både rå, grillet, bakt, kokt og som sushi.
Derfor må jo denne oppskriften deles.

Jeg er som tidligere nevnt en liten oppskrifts opprører. Jeg leser fort gjennom en oppskrift og justerer den deretter etter mine ønsker. Samme gjelder mengde...
Derfor må du bare se an hvor mye du trenger av hver ingrediens ettersom hvor mange som skal spise og hva du vil ha mye/lite av.

  • 280 g SALMA
  • rødløk
  • små kapers
  • gressløk
  • revet parmesan
  • maldon salt & pepper
  • noen ss god olivenolje 

Start med å kutte opp laksen i små terninger som du deretter hakker opp i mindre biter.
Legg dette i kjøleskapet mens du tilbereder resten.

Hakk opp løk i små biter, hakk gressløk og riv parmesan. Bland alt dette med litt salt og pepper.
Bland deretter inn i den ferdig hakkede laksen og tilsett litt olivenolje. Smak til. Jeg ender som regel opp med litt ekstra parmesan og salt.

Nå kan du velge om du vil servere dette på små speltkjeks eller forme det i små porsjons former som forrett.

Ved det siste kan du pynte opp med parmesanchips.  Strø revet parmesan på en langpanne. Gjerne i flere emner. Stek i ca 190*C til osten er smeltet (OBS! her kan det fort bli brent)
Ta ut. Avskjøl og stikk det ned i laksen. Strø over litt kapers rundt om på fatet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid å legger igjen spor på min blogg! Ønsker deg en fin dag videre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...