onsdag 13. august 2014

Straks tilbake til hverdagen

Sommeren har vært lang og herlig selvom det har gått fort.
Plutselig så ser jeg at bloggpausen har vært lenger enn planlagt. Samtidig må jeg innrømme at det har vært litt deilig å bare la dagene gå og ikke tenke på noen ting.

Et par dager til så er alt back to normal. Noe jeg håper det blir med bloggingen også.

Iløpet av sommeren og ved siden av all ekstra jobbingen så har jeg blant annet gått over Besseggen med 3 fantastiske venniner!


For en tur! Virkelig et minne for livet!
Vi bodde på Gjendesheim turisthytte. Fantastisk plass med den fineste utsikten. Synd vi fikk rom vendt mot veien og ikke fjorden. 
Vi hadde en overnatting før vi kastet oss over fjellet. Tips til dere som skal dit og starte i Memurubu er å trekke kølapp til båten FØR dere spiser frokost. Vi bommet der og valget stod mellom å vente på 10.30 båten eller gå fra Gjendesheim mot Memurubu og ta båten tilbake. Men da måtte vi klatre ned egget istedet noe som viste seg å være ganske skummelt! Men utsikten var absolutt finest den veien. 




Klokken hadde så vidt passert 08.00 så valget ble å gå fra Gjendesheim. "Hell i uhell" .... Vi hadde regn og tordenvær bak oss hele turen. Hadde vi tatt båten så hadde vi gått mot uværet. 



Så for oss så var det full sol og deilig temperatur! Turen kunne ikke vært bedre! 
For dere som vurderer å gå over Besseggen har jeg bare 3 ord å si:
GO FOR IT! 



Ønsker dere en riktig god helg!

2 kommentarer:

  1. Må være en super opplevelse å gå Beseggen,
    men jeg er så pysete at jeg tør rett og slett ikke.
    Har "litt" høydeskrekk for å si det sånn.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var helt fantastisk Marit! Om du får muligheten så bør du absolutt ta turen. Vi hadde med ei med ekstrem høydeskrekk. Det gikk superfint og vi planlegger allerede Trolltunga, Preikestolen og Kjeragbolten til neste år. :)

      Håper du har hatt en herlig sommer!
      Klem

      Slett

Takk for at du tar deg tid å legger igjen spor på min blogg! Ønsker deg en fin dag videre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...