tirsdag 24. september 2013

Planter

Vi har et lite berg midt i hagen som vi med vilje ville beholde da det ble gjort istand her ifjor.
Den har jeg nå plantet med litt lyng, røsket med meg litt tyttebær og blåbær fra skauen og litt annet stæsj fra plantasjen.
Ved siden av har vi satt ned et prydkirsebær tre av sorten Hally Jollivette.
Denne gleder jeg meg til å se blomstre fra kjøkkenvinduet neste vår.

Et mislykket forsøk på å sette ned epletreet Quinte. Men det ser ut som det kommer nye knopper...så krysser fingre for at den kanskje kommer sterkere tilbake til våren.

Søyleepletreet Ballerina ser ut til å ha det riktig så fint. Denne står nå på plattingen med full sol nesten hele dagen. Fikk tips om å ha den inntil husveggen og pakke potten inn med glava isolasjon før vinteren kommer.

Syrintreet har jeg plantet der vi kommer til å ha tørkestativet om sommeren. Håper på litt godlukt.

Blåbær, rips, bjørnebær og bringebær er også plantet bak garasjen. mangler rabarbra i hjørnet.
 Også blir det kjøkkenhage bak garasjeveggen til neste år.



 Ved innkjørselen vår har vi også et lite fjell som vi ikke ville fjerne.
Der vokser det litt naturplanter pluss at vi har lagt til litt for at det ikke skulle se så alfor stusselig ut der. Fuglehuset blir også brukt flittig i høst-vår perioden.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid å legger igjen spor på min blogg! Ønsker deg en fin dag videre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...